Урок


План-конспект уроку
Тема: Провідні види візуальних, аудіовізуальних засобів масової комунікації.
Мета:  формувати в учнів уміння аналізувати та порівнювати види мас-медіа; ознайомити школярів зі специфікою та особливостями засобів масової інформації; розвивати аналітичні здібності учнів, логічне мислення; розвивати творчі здібності; розвивати естетичний смак; стимулювати використання отриманих знань та вмінь у навчально-пізнавальній діяльності; сприяти орієнтації учнів у розмаїтті сучасних професій, пов'язаних з індустрією ЗМІ; формувати життєві позиції учнів.
Наочні та дидактичні матеріали:  види друкованих видань; розмаїття сучасних радіостанцій; сучасні телеканали; фотографії; використання фотографії у журналі.
Методи: розповідь, пояснення, ілюстрація, пізнавальна гра.
Хід уроку
1.         Організаційний момент (2 хв.)
Вітаюся з дітьми, перевіряю присутніх на уроці, перевіряю готовність класу та учнів до уроку.
2.         Перевірка домашнього завдання і повторення пройденого матеріалу (8 хв.)
3.         Мотивація уроку (2 хв.)
Повідомляю дітям тему уроку. Діти записують у зошит тему уроку, яка заздалегідь вже записана на дошці. Далі розповідаю дітям, що сьогодні на уроці ми з'ясуємо особливості видів мас-медіа у нестандартний спосіб за допомогою гри. А отже, сьогодні на уроці ми розглянемо наступні питання (учні записують у зошити план уроку, який вже записаний на дошці):
1.         Друковані засоби масової інформації;
2.         Звукові засоби масової інформації;
3.         Телебачення, кінематограф, відео як екранні засоби масової інформації;
4.         Мультимедійні комп'ютерні системи. Інтернет.
4.         Повідомлення нового матеріалу (12 хв.)
Перед тим як розповідати новий матеріал, прошу учнів бути уважними та занотовувати у зошити нові поняття.
1.         Друковані засоби масової інформації.
Методом розповіді повідомляю учням, що до друкованих ЗМІ належать: друковані видання (книги, плакати, календарі, грошові знаки, цінні папери, поштові марки, етикетки тощо), преса (газети, журнали, альманахи, збірники тощо), фотографія. Акцентую увагу учнів на дошку, де розміщено приклади друкованих ЗМІ.
Далі методом пояснення повідомляю учням, що сучасна преса це складне, різноманітне явище, це тисячі видань, різних за темою, цільовим призначенням, програмами, аудиторній спрямованості, періодичності, тиражу, регіону розповсюдження, тривалості випуску. В першу чергу всю пресу можна розділити на газети та журнали. Потрібно зазначити, що газета відрізняється від журналу тим, що є більш оперативною і актуальною. Вона більш універсальна, інформаційна, а журнал більш аналітичний та публіцистичний. Також повідомляю, що існують професії, пов'язані з друкованими виданнями та пресою: художник-дизайнер, художник-ілюстратор, художній редактор, бібліотекар, бібліограф, літредактор, журналіст, менеджер реклами тощо.
Задаю учням питання: які газети та журнали ви знаєте?
Продовжую пояснення, а діти записують у зошити, що наступний вид ЗМІ фотографія (від грець. світло) це спосіб одержання зображення об'єктів на спеціальних світлочутливих матеріалах з використанням різних видів світлової енергії.
Методом розповіді повідомляю, що сьогодні фотографію використовують інші види ЗМІ: газети, журнали тощо. Акцентую увагу учнів на наочність щодо використання фотографії газетами та журналами, яка розміщена на дошці. З фотографією пов'язані наступні професії: фотограф, фотокореспондент, фоторепортер та інші.
2.         Звукові засоби масової інформації
За допомогою методу пояснення повідомляю дітям, що до звукових ЗМІ належать радіо та звукозапис. Діти записують наступні визначення у зошити.
Звукозапис фіксація мови, шумів, музики за допомогою спеціальних технічних пристроїв, які дають змогу зберігати і відтворювати звукові процеси. Розрізняють механічний, магнітний, оптичний звукозапис. Творчі професії: звукорежисер, звукооператор, музичний редактор.
Радіо (лат. промінь) галузь науки, культури, техніки, пов'язана з передаванням на відстань інформації за допомогою радіохвиль. Творчі професії: диктор, радіоведучий, диск-жокей. Також повідомляю, що на сьогоднішній день існує багато різноманітних радіостанцій, акцентую увагу дітей на наочність.
3.         Телебачення, кінематограф, відео як екранні засоби масової інформації.
Повідомляю, телебачення це галузь науки, техніки і культури, пов'язана з передачею на відстані зображень рухомих об'єктів за допомогою радіоелектронних пристроїв. Розвиток телебачення нерозривно пов'язаний з розвитком техніки. З розвитком техніки підвищується чіткість зображення, збільшується стійкість. Також телебачення неможливе без такого приладу як телевізор. На сьогоднішній день існує багато телеканалів. Акцентую увагу учнів на наочність.
Звертаюся до дітей з питанням: які телеканали ви обираєте для себе і чому?
Творчі професії: телесценарист, телережисер, телеведучий, телерепортер та інщі.
Діти записують у зошити, що кінематографія (грецьк. kineta рух; graphoпишу) галузь культури, яка здійснює виробництво кінофільмів та показ їх кіноглядачу, а також найбільш масовий вид мистецтва. Творчі професії: сценарист, кінорежисер, кінооператор, продюсер, кіноактор, гример, костюмер тощо.
Далі повідомляю дітям, що відео (від лат. video дивлюсь) засіб тиражування творів кінематографу і зразків телепродукції. Відео неможливе без таких пристроїв як відеомагнітофон, відео проектор, відеокамера, домашнього кінотеатру тощо.
4.         Мультимедійні комп'ютерні системи. Інтернет.
Повідомляю, що Інтернет — це міжнародна (всесвітня) комп'ютерна мережа електронного зв'язку, що поєднує регіональні, національні, локальні та інші мережі. Сприяє значному збільшенню та покращенню обміну інформацією, насамперед науково-технічною. Поєднує більше ніж 50 млн. колективних та індивідуальних користувачів (кожен зі своєю електронною адресою) в усьому світі. Інтернет складається з інформації. Бібліотеки та архіви, телеконференції та електронні газети, новітні розробки в галузі науки та поради народної медицини, фотографії, музика та анекдоти, рідкісні факти та інформаційне сміття все це можна знайти в Інтернеті. Звертаю увагу учнів на наочність.
5.         Закріплення нового матеріалу (20 хв.)
Для закріплення нового матеріалу використовую метод ділової гри. Правила проведення гри: Ділю клас на три команди. Один представник з кожної групи учнів отримує назву для своєї команди за допомогою жеребкування. Кожне об'єднання дітей представляє одну з трьох галузей ЗМІ: друковані ЗМІ; звукові ЗМІ; екранні ЗМІ.
Пропоную кожній команді створити рекламу на тему «Комп'ютер нового покоління» відповідно до обраного напрямку ЗМІ. Етапи гри:
1.                  Організаційний.
 Виготовляю три картки з назвами команд, пояснюю правила гри учням. Попереджаю, що оцінювання буде відбуватися на основі активності учнів, таким чином стимулюючи подальшу діяльність учнів.
2.                  Теоретичний.
Готую інформацію про всі види ЗМІ та пропоную учням наочні матеріали щодо цього (газети, фотографії, ксерокопії тощо).
3.                  Основний.
Після того як учні ознайомилися з правилами гри та отримали завдання, вони переходять до безпосереднього виконання завдання створення реклами на тему «Комп'ютер нового покоління».Через деякий час (5-7хв.) кожна з команд представляє свою рекламу. (Передбачається колективна робота учнів).
4.                  Підсумковий.
 Після показу всіх варіантів реклам вчитель підводить підсумки. Він визначає найактивніших учнів, а також задає питання щодо створення реклами, ведеться обговорення гри:
- чи було важко виконувати ту чи іншу роль?
- чи було цікаво?
- що сподобалося більше, що менше?
- яку роль хотів би виконати?
Найактивніших відзначаю позитивними оцінками.
5.         Пост-ігровий. На цьому етапі пропоную учням вдома знайти зразки видів засобів масової інформації, та принести на наступний урок.
6.         Підведення підсумків уроку. (З хв.)
Оцінюю найактивніших учнів та обґрунтовую оцінки.
Інтерактивна гра «Мікрофон».
7.         Домашнє завдання. (1 хв.)
Задаю дітям вдома створити рекламу на довільну тему та у ролі будь-яких ЗМІ.





Комментариев нет:

Отправить комментарий